Our Feeds

FIND US ON FACEBOOK

Friday 14 March 2014

Unknown

PANAZ!!!!....Biodata Ibrahim Mat Zin, Raja Bomoh Sedunia


Biodata Ibrahim Mat Zin, Raja Bomoh Sedunia - Penulis sertakan sedikit biodata Biodata Ibrahim Mat Zin, Raja Bomoh Sedunia yang secara sukarela tampil ke hadapan untuk membantu pasukan keselamatan mengesan pesawat MH370 yang hilang.

Nama Penuh: Ibrahim Mat Zin

Umur: 80 Tahun

Warganegara: Malaysia

Asal: Teluk Intan, Perak

Gelaran: Datok Mahaguru Ibrahim Mat Zin atau Raja Bomoh Sedunia Nujum VIP

Pengalaman Bomoh: 50 Tahun

Pekerjaan: Bomoh dan Pengasas Persatuan Seni Silat Gayong Ghaib (PSSGGM)

Kejayaan Karier Bomoh: Kes tragedi Highland Tower serta membatalkan ilmu hitam Mona Fendy agar hakim dapat menjalankan tugas di Mahkamah Temerloh, Pahang.

Fatwa JAKIM: Pihak JAKIM mengesahkan segala perbuatan ritual Ibrahim Mat Zin adalah syirik dan khurafat. Jika dilihat dari sudut alat-alat yang digunakan beliau pula menggambarkan bahawa bahawa Raja Bomoh ini menggunakan unsur khurafat dan tahyul yang ditolak dalam Islam

Kronologi Karier Bomoh:
2004 – Rawatan beliau difatwakan haram oleh JAKIM kerana bercanggah dengan akidah Islam. Rawatan Ibrahim Mat Zin mengandungi unsur-unsur syirik, khurafat dan penipuan.
2014 – Muncul di balai ketibaan KLIA bersama beberapa peralatan untuk menjejaki pesawat MH370 yang hilang. Ibrahim Mat Zin mendakwa dirinya dijemput dalam usaha mencari MH370. Menurutnya MH370 hilang akibat tergantung antara tiga buah negara.

Subscribe to this Blog via Email :
Previous
Next Post »

Note: only a member of this blog may post a comment.